Wat is jouw verhaal?

Wat is je verhaalHeb je de reclame gezien? Het billboard langs de kant van de weg?
‘Wat is jouw verhaal?’ Deze vraag zette me nogal aan het denken.

De eerste keer dat ik het billboard zag, een aantal weken geleden, raakte het me diep. Dát was precies waar ik op dat moment middenin zat. Antwoord vinden op die vraag. Wat is mijn verhaal? Daar kwamen natuurlijk nog veel meer vragen bij: Wil ik mijn verhaal echt vertellen? Aan wie? Waarom wil ik mijn verhaal vertellen? Hoe ga ik dat vertellen? Is mijn verhaal nog wel hetzelfde als een week of 4 geleden?

Die laatste vraag was eigenlijk het makkelijkst. Ik voelde dat ik aan het veranderen was en dat mijn verhaal mee veranderde. Dat ik een ander verhaal te vertellen heb. En dat het tijd was om het te gaan vertellen. Wow. Dat voelde bijzonder! En spannend…

 

Een compleet ander verhaal

Het mooie aan verhalen is, ze zijn dynamisch. Dit spelletje ken je vast nog wel van een kinderpartijtje. Alle kinderen geven fluisterend een zin door aan degene die naast hen zit. Wat begint als “De krokodil eet vandaag een lekker hapje” verandert binnen de kortste keren in “De fiets van Mieke heeft een lekke band”. Wat een paar keer luisteren en doorgeven voor effect kan hebben! Ik herinner me ook nog wel het gegiebel als het verhaaltje onderweg was van het ene oor naar het volgende. ‘Wát zeg je? Ik versta je niet… ‘En dan de laatste in de rij die het verhaaltje hardop mag zeggen. Grote hilariteit. Grote lol. Want hoe je dáár nou toch op komt… ‘Het was een krokodil!!’

 

Never lose yourself

Hier en nu maak je het verhaal

Verhalen veranderen dus. Mijn verhaal. Jouw verhaal. Je hoeft niet te blijven hangen in je oude verhaal. In wat er altijd was. Het verleden. Jouw verleden. Mijn verleden. Of angst voor de toekomst. Er is maar één moment waarop je iets kunt doen, iets kunt veranderen aan je verhaal, en dat is NU. Nu, op dit moment heb je de kans om iets te doen. Je kracht te ervaren. Hier en nu. Hier creëer je je leven. Hier ontvouwt zich jouw verhaal. Op jouw manier.

 

Soms is reclame zo mooi. Iedere keer als ik de vraag voorbij zie komen op tv of op het billboard, denk ik steeds aan mijn antwoord op die vraag. En bijzonder was, dat ik in de afgelopen weken ook heel wat keren mijn verhaal verteld heb. En ja, het voelt als een ander verhaal dan 2 maanden geleden.

 

Wat is jouw verhaal? Welk verhaal heb jij te vertellen? Ik ben heel erg nieuwsgierig naar JOUW verhaal!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.